تازه ها

راهنمای خرید شیرآلات بهداشتی

اگر قصد بازسازی خانه خود را دارید، یکی از وسایلی که بایستی در اولویت خود قرار دهید، شیرآلات بهداشتی می باشند. امروزه دیگر شیرآلات بهداشتی مانند گذشته نبوده و طرح های مختلفی از آن در بازار موجود می باشد. علاوه بر آن دوام شیرالات نیز تغییرات قابل توجهی را تجربه کرده است.

بیشتر مردم شیرالات را تنها بر اساس ظاهری که دارد، انتخاب می کنند که اشتباه است. البته که طراحی شیرآلات‌ مهم بوده و به همین دلیل است که تولید کنندگان نسبت به آن توجه ویژه ای دارند. اما اگر قرار باشد شیرآلاتی که خریداری می کنید، دوام خوبی داشته باشند، بایستی به نکاتی دیگر توجه داشته باشید. بر همین اساس طبق بررسی های صورت گرفته توسط ساختمان صنعت نکاتی که در ادامه می آیند را می توان جزو فاکتورهای مهم خرید شیرآلات بهداشتی محسوب کرد. اگر شما هم مثل ما هیجان دارید که در باره این عوامل آگاهی داشته باشید، با ادامه این مطلب همراه شوید.

 

 ۱  – کیفیت شیرآلات

اولین و مهمترین مورد کیفیت شیرآلات میباشد خروجی یا دبی آب استف مواده از پرلا تورهای مناسب برای پخش آب و هواهمچنین کاتریج و اهرم برای تنظیم دمای آب و شفافیت و براقیت شیرآلات همه اینها لذت استفاده از آن را دو چندان می کند

 

۲-سایز و فرم مناسب شیرآلات

 

با توجه به اندازه سرویس‌ها و حمام باید شیرآلات  متناسب با آن انتخاب کرد به عنوان مثال برای یک حمام کوچک بهتر است از شیر کوچک تری استفاده شود که وام پرکن آن زیادی جلو و کشیده نباشد و یا یک شیر روشویی با آبریز کشیده و بزرگ متناسب برای یک سنگ روشویی کوچک نمی باشد چرا که ممکن است هنگام باز کردن آب بیرون  پاشیده شود ویا استفاده از یک شیر آشپزخانه با علم بزرگ و کشیده برای یک سینک ظرفشویی کوچک مناسب نمی باشد و همچنین برای توالت فرنگی بهتر است از شیر استفاده شود که اهرم آن بالای شیر قرار گرفته باشد

 

۳- مدل شیرآلات

امروزه شیرآلات در اشکال و ابعاد بسیار گسترده ای از عرضه می گردد شیرآلات سبک مدرن و کلاسیک شیرآلات لوکس  لاکچری و فانتزی و معمولی با رنگهای بسیار متنوع که کمک می کند برای ایجاد یک تناسب لازم با کاشی سرامیک و کابینت و دکوراسیون سرویس ها و آشپزخانه  خانه های شما که موجب شکوه و زیبایی ویژه ای به منزل و یا محل کار شما عزیزان می شود

 

۴-نکته بسیار مهم در خرید شیرآلات بهداشتی

یکی از مهمترین نکات در خرید شیرآلات عزیزان باید به آن توجه کنند این است که بسته به مناطقی که در آن زندگی می کند مانند گرمسیری و یا سردسیر و یا مناطق کم اب که قاعدتاً فشار آب در آن پایین است ویا مناطقی که آب در آن ها املاح و رسوبات بیشتری دارد باید در خرید شیرالات دقت بیشتری کنند به عنوان مثال خرید شیرآلات با وزن بسیار سبک نشان دهنده کم بودن ضخامت شیر میباشد که در مناطق سردسیر و کوهستانی باعث ترکیدگی شیرآلات میشود و یا به عنوان مثال شیرآلات ارزان که آبکاری مناسبی ندارند در جاهایی که املاح و رسوبات آب زیاد است به سرعت باعث از بین رفتن شفافیت و براقیت سطح شیرآلات میشود با استفاده از شیرالات بی کیفیت با خروجی آب پایین در مناطقی که فشار آب پایین است

همه این موارد و مواردی از این قبیل به ما کمک می کند برای یک انتخاب مناسب و شایست

 

۵- ارتفاع علم شیر

 

مدل های مختلف شیرآلات بهداشتی دارای ارتفاع علم متفاوتی می باشند که هر کدام دارای مزایا و معایبی می باشند. علاوه بر آن می توان گفت که بلندی علم شیر در راحتی کاربری آن نیز مؤثر است. در بیشتر اوقات شما می توانید هر مدلی یا طرحی که دوست دارید، انتخاب کنید. اما اگر فاصله بین سینک ظرفشویی و کابینت کم باشد، ارتفاع شیر نمی تواند از مقدار معینی بیشتر باشد. همچنین اگر یک سینک سه لگنه داشته باشید، شیر ظرفشویی با علم کوتاه ممکن است اصلا کاربردی نبوده و شما نتوانید از آن برای شستشوی تمامی استفاده کنید.

 

همچنین امروزه شیر روشویی پایه بلند به دلیل ظاهر زیبای خود و نیز کاربری راحتی که دارد، در بین مردم محبوب است. از شیر روشویی پایه بلند برای نصب بر روشویی کابینتی استفاده می شود. بنابراین قبل از خرید شیرآلات بایستی به نوع روشویی، سینک آشپزخانه و کاربردی که مدنظرتان است، توجه داشته باشید

۶.  پرلاتور

امروزه با توجه به کمبود منابع آبی، تولید کنندگان به تولید شیرآلات ‌کم مصرف روی آورده اند. یکی از عواملی که می تواند باعث کاهش مصرف آب شود، استفاده از پرلاتور در شیرآلات‌ بهداشتی می باشد. پرولاتور خود نیز به چند صورت دیده می شود.

 

انواع پرلاتور

پرلاتور هوا دهنده

این نوع پرلاتور یا آبفشان با مخلوط آب و هوا باعث جریان آب به صورتی حجیم تر و سفیدتر می شود. همچنین آب جاری شده حسی نرم روی پوست ایجاد کرده و در عین حال به اطرف پاشیده نمی شود. این نوع پرلاتور معمولا برای شیرآلات‌ موجود در خانه استفاده می شود.

 

 

پرلاتور لمینار

این نوع آبفشان برای کنترل جریان آب به‌صورت مستقیم و بدون هوا به کار برده می شود. پرلاتور لمینار برای جاهایی که جریان آب بیشتری مورد نیاز است، انتخاب مناسبی است. اماکن بهداشتی درمانی یکی از موارد استفاده این نوع پرلاتور می باشد.

 

پرلاتور ضد رسوب

برخی از شرکت ها مانند نئوپرل سوئیس در محصولات خود از نوعی پرلاتور ضد رسوب استفاده می کنند. جنس این نوع آبفشان از سیلیکون می باشد. پرلاتور نئوپرل مانع از ورود رسوب به شیرآلات‌ شده و آبی سالم برای شما فراهم می کند. ضمناً پس مدتی که رسوبات انباشته شد، قادر خواهید بود که آن را به راحتی پاک کنید.

پرلاتور سکه ای

برندهای زیادی در بازار از پرلاتور سکه ای استفاده می کنند. پرلاتور سکه ای به راحتی با دست و بدون آچار باز شده و می توان آن را تمیز کرد. این پرلاتور در وسط خود دارای شیاری بوده که با استفاده از سکه بتوان آن را باز و به راحتی تمیز کرد.

 

پرلاتور کاهنده

می توان گفت که پرلاتور کاهنده در بازار بهترین می باشد. این نوع پرلاتور با مخلوط آب و هوا ، آب را به صورت پودر تبدیل می کند. بنابراین به دلیل اینکه جریان آب به صورت پودری جاری می شود، آب بسیار کمی مصرف می شود. بیشتر مدل های شیرآلات شودر دارای پرلاتور کاهنده می باشند.

کلام آخر

ما در شیرآلات مهر با در نظر گرفتن تمامی موارد ذکر شده به شما عزیزان برای یک انتخاب مناسب و درست اطمینان لازم را تضمین میکنیم

دیدگاهتان را بنویسید